Wednesday, May 16, 2007

למה להיות סקפטי לגבי הסוד?

אם אתם קוראים 'ותיקים' שלי, אתם כבר אמורים להבין שהכותרת לא באמת מעידה על תוכן שיגרום לכם להיות סקפטי לגבי הסוד. הסקפטיות היא צרה צרורה שעוד נדבר עליה לא מעט. לא סקפטיות כלפי הסרט, אלא סקפטיות בחיים באופן כללי. בכל מקרה, מכיוון שאני כן מאמין בסוד, בדרך, בשיטות, בכללים, ברעיון, בחרתי דווקא לתרגם פה קטע מאד ידוע ומוכר לאנשי הסוד בעולם - ההתרסות שכנגד. אז...

למה להיות סקפטי לגבי הסוד?

הבסיס לכל הסרט 'הסוד', הינו הקביעה שמחשבות משפיעות על המציאות - וזה מתקבל על הדעת, אבל בסרט גם נטען לא אחת שמחשבות יוצרות מציאות וזה כבר בעייתי להוכחה/יישום - האם אישה שהייתה קורבן לאונס הביאה את האנס אליה? משכה אותו בעזרת מחשבותיה? ספק...אם בקו 5, 20 ובמדרחוס ביורשלים נהרגו אנשים כי הם משכו טרוריסטים אליהם?

אחד מאנשי הסוד הגדולים שאמור להבין ברוחניות ובעולם הרוחני על פני העולם הגשמי (בראשון הוא משתמש כדי 'לקחת' דברים אל האחרון על פי עדותו), אוהב ושואף - כך על פי בקשותיו מהיקום בסרט - לזיין, להרוויח כסף, להכיר נשים יפות, לעבור לבית חדש, אופניים חדשות, להיות עשיר, בעל עוצמה מצליח ומוצלח. זה הכל....

זה הכל? זה מה ש'הסוד' הרוחני, העוצמתי, הכל יכול הזה מביא? בשביל זה עבר הסוד שנים מפה לאוזן? בשביל אופניים? רכב? וילה??!סוד שכזה הייתי מצפה לפחות לפתור את סיבלו של כל יצור בעולם.

הסוד טוען שהמציאות היא מה שאנו יוצרים ורק מה שאנו יוצרים. זאת אומרת שלפחות חלק מהקוראים משכו אל חייהם סרטן קטלני או גידול לא שפיר. זה נכון? משכתם את המוות אליכם?? הטבח הסיני בננקינג, בו נהרגו 350 אלף ילדים ונשים שהביאו את זה על עצמם? השואה היהודית חיסלה 6 מיליוני בעלי סוד שהזינו מוות בעינויים?

הסוד עובד על 'האני הפנימי' שלנו. הוא מלמד אותנו את חשיבות החשיבה החיובית וזה כל כך נכון שמחשבה חיובית יכולה לגרום לשינוי בהרגשה. אבל מכאן ועד השפעה ממשית על המתרחש...הדרך ארוכה. בנוסף ל'אני הפנימי' של את ה'אני החיצוני' שמושפע ומשפיע. נכון שאנחנו אינדובידואלים, אבל אנחנו גם ואולי בעיקר - יצורים חברתיים שמתקשים לבד. לא מעט מחקרים מראים שגם יש לנו זיכרון קדמוני משותף שמלמד אותנו להדליק אש, להירתע מגרמי שמיים ועוד.

האדם מורכב מהאני הפנימי, החיצוני, הפנימי כחברה והחיצוני כחברה. הסוד אם כך, מטפל רק בפן אחד שלנו ולמרות זאת הוא עדיין אמור להיות ונטען כפתרון לכל הבעיות עלי אדמות.

יש כאמור עוד טענות רבות כלפי הסוד והעיקריות שבהן בנקודות וללא נימוק הגיוני:
1. האנשים נראים מזוייפים.
2. הדוגמאות לא משקפות מציאות יומיומית.
3. ניסיתי, לא עובד.
4. זו אבולוציה של מכתבי שרשרת, יחידות דיור, מוצרי טבע ושאר שר"ש.

הסוד הוא לדעת לברור.

No comments: