Wednesday, April 21, 2010

הסוד - מה כל כך סודי בהצלחה?

מיליונים קראו את הספר 'הסוד' ולא פחות מיליונים ראו את הסרט. אז מה? כולם מאושרים/בריאים/עשירים/מרוצים ומסופקים מהקריירה והזוגיות בחיים? כנראה שלא. אז איך אפשר להסביר את העובדה שהסוד לא תמיד עובד? אולי זה בעצם הסוד האמיתי?
מזה כשלוש שנים אני מלווה אנשים בסדנאות וטיפולים אישיים. מנחיל את תורת הסוד, משתמש בה, יחד עם תיאוריות ותירגולים מעניינים ומצליח להביא לא מעט אנשים למצב טוב הרבה יותר מזה שבו התחילו. גם על עצמי לספר ידעתי, עולמי רחב מעולמו של נחיל מיליוני נמלים והכל, באמת, באמת, באמת! הכל, בזכות הסוד.
כשלתי בחיי לא אחת, כישלונות קטנים אך מצטברים. החל מבחנים בחטיבה וכלה בדו"ח חניה שהתנפח לכדי שלילה של שנה (כן, אני כמעט שנה בלי רכב!). מעולם לא הרגשתי טוב יותר, מאז שראיתי את הסוד וקראתי אודותיו. הכישלונות הקטנים הפכו מבחינתי לנקודות מפנה והנקודות מפנה להצלחות. הצלחתי בחיי ואני ממשיך להצליח. רבים מה'מטופלים' (הם הרי לא ממש מטופלים ואני לא אוהב להסתכל עליהם בתור לקוחות) שלי יכולים לספר אותו הדבר - החיים נראים אחרת מאז הסוד.
לפני שבועיים זה קרה לראשונה - פיקפוק בסוד. הפיקפוק בסוד נפוץ ומקובל, אבל לא אצלי ופתאום לפני שבועיים קרה הדבר. 'מטופלת' (אישה סקסית בת 31, גרושה עם שני ילדים שחשבה שחייה תמו עם הגירושין, אך עם הזמן הבינה שהם תמו בנישואין והתחילו מחדש עם הולדת הפלאים הקטנים שממלאים את ליבה באושר) קראה תיגר על כל מה שאני מלמד ומאמין בו. 'תגיד' היא פתחה את השאלה שגרמה לי לזעזוע עד לרגעים אלו ממש - 'תגיד, אם אתה הצלחת, אני הצלחתי ועוד הרבה אנשים שהיו אצלך הצליחו....איך זה שלא כולם מצליחים...'.
השאלה הייתה קשה לי. קשה עד כמעט לרגעי הכתיבה, אך במקום לשקוע ולאבד את האמונה, בחרתי לעשות מה שרבנים היו עושים אם היה חילוני בן חילונים מגיע לפיתחם וטוען כמו אחרון הבנים הרשעים של אגדת פסח - מה זאת לכם? הלכתי לתנך. הלכתי לספר הסוד וחיפשתי תשובה. מה כל כך סודי ב'סוד', שיוצר מציאות שלא כולם נגאלים בזכותו. אחרי קריאה שלישית רצופה בספר, נפל האסימון ואת המשפט הזה אני רוצה שתיקחו אל ליבכם למשך יומיים -
"הסוד הוא הצלחה, לא כולם רוצים שתצליחו". זאת עובדה קיימת שלא כל האנשים נולדו טובים מבטן אימם וגם אם כן, מצא לו עולמנו הנכלולי את דרכו אל תמימותם וגנב אותה לבלי שוב.

No comments: